"
Heel. Je krijgt de grootste Air-schokdemping tot nu toe en het voelt alsof je in de lucht loopt. De bootieconstructie van deze schoen biedt je een premium, sokachtig gevoel. De rubberen teen tip biedt je uitstekende duurzaamheid en flexibele groeven laten je voet buigen en strekken.
Buiten medeweten van iedereen (inclusief McDowell zelf), was het idee voor jaren eerder geplant. Op een avond tijdens een vakantie in Florida, schetste McDowell op het strand. ""Op een avond draaide het zich om in de schemering, dus de blauwe lucht begon langzaam donkerblauw te worden en de palmbomen waaiden in de wind."" ontwerper schetste een ontwerp en bewaarde het voor toekomstig gebruik.
Twintig jaar later had eindelijk de technologie die nodig was om de luchteenheid de hele tussenzool te laten bezetten. Christian Tesser werkte aan verschillende elementen: minder kleur, zichtbare technologie, metallic en reflecterende materialen, allemaal met een meer verfijnde stijl. De Japanse bullet train werd het voorbeeld dat gevolgd moest worden in het ontwerp van de schoen.
Om de geboorte van de opnieuw te beleven moeten we helemaal teruggaan naar 1987. In het begin van de jaren 80 huurde Nike Tinker Hatfield als hun architect om gebouwen te ontwerpen op een van hun campussen. Door hem in de juiste omgeving te plaatsen, werden blijkbaar andere talenten zichtbaar. In '85 begon hij op verzoek schoeisel te ontwerpen en het was Hatfield die de eerste Air Max creëerde. Grappige opmerking: hij werd geïnspireerd door Centre Georges Pompidou in Parijs toen hij de sneaker creëerde.
"